fredag 12. november 2010

GØY!!!

I går var vi på kurs igjen! Og jeg er suuuuper fornøyd =0) Jeg så jo litt mørkt på dette med gå "feil vei" trikset...men i går fikk vi jammen meg Peppers til å ha et bein på veggen!! Hihihi....Godt å få litt hjelp, og Eva styret klikker mens jeg ga godbit. Det var litt uvant å ikke styre klikkeren selv men Eva så han fra en annen vinkel og klikket perfekt!! Kjempe gøy!! =0) Så nå er det bare å trene på å få opp andre beinet! Så snart klatrer han på veggen asså;0D

Så i går så jeg veldig godt at det var mye å si hvor en belønner fra, høyre eller venstre! Og at det er viktig at hunden skjønner klikkeren. Pepper har absolutt skjønt hva det betyr. Det virker som om han står å venter på at vi skal klikke. "Hallo! Se da, jeg gjør det jo nå! Klikk da!! " Hehehe....

Ellers på kurset trente vi litt på at hundene skulle være rolige og sitte før de fikk komme til oss. Ev aholdt de igjen til de skjønte at de måtte roe ned og sette seg. Når de var rolige hjalp vi de litt med å si sitt. Flinke alle sammen =0)
Så gikk vi inn og tok en og en hund. Picarden Agnes prøvde vi å få flau.....Satte teip på snuten men hun merket det ikke en gang! Hehe...så må nok prøve andre metoder. Ellers trente vi litt på andre små ting, og skravlet i vei om andre hundeting. Kurs er gøy, og skal aldri slutte med det =0)

Idag må nok Pepper bli med ut å måke snø. Han synes det var litt rart å være ute i snøen i går.Virket som han ikke helt skjønte hva dette var, og måtte sjekke det ut litt. Men jeg tipper han tiner opp og synes det er kjempe gøy i dag!

Ha en finfin fredag =0)

Pepper & Kristine

2 kommentarer:

  1. HAR DU LAGA EN BLOGG UTEN Å SI FRA!! Makan. Men bra tiltak- nå kan jeg følge både Kristiners og Peppers. Jeg savner dere begge, eller deg mest da <3 Stor klem fra Stine

    SvarSlett
  2. Ja skulle vel egentlig ha sagt ifra...meeen den er ganske så ny da!!! Ja da kan du følge hverdagen vår!! Så kan jeg følgen din=0)
    Hehehe...han har roet seg en smule siden sist iallefall da!! Så det hadde ikke vært sååå ille å være barnevakt nå lenger!Hehe..
    SAVNER DEG OGSÅ!!!!!!
    Stor klem fra Kristiners og Peppers=0)

    SvarSlett